Festival voor mediamakers

Studio X: het ontwikkelplatform voor toekomstig talent

Studio X: het ontwikkelplatform voor toekomstig talent

In de aanloop naar het Mediabites festival zijn de voorbereidingen in volle gang voor alle talent boosters die er te bezoeken zijn. Eén van die aanwezigen is Studio X.

Mick Smits en Julian van der Woude, studenten van Mediacollege Amsterdam, spraken met Marlies van Heusden over hoe Studio X bijdraagt aan het ontwikkelen van talent en ook zelf blijft leren en groeien.

Wat is dat Studio X?
Studio X is een opleidingstraject van de AVROTROS waar tv-persoonlijkheden van de toekomst zichzelf komen pitchen.

Waar staat Studio X voor?
AVROTROS vindt het belangrijk bij te dragen aan ontwikkeling van talent. We bieden daarom ook letterlijk een podium aan jonge talenten tijdens Studio X . Wie het podium pakt, krijgt een plek om zichzelf te laten zien. Als wij iemand tegenkomen bij het pitchen waarvan we denken ‘’wauw wat goed!’’ dan kijken we hoe we deze persoon verder kunnen helpen. Bij het pitchen letten wij erg op de uitstraling en de presentatie van de mensen. We willen dat er een persoonlijkheid staat die enthousiasme en plezier uitstraalt.

Studio X is belangrijk voor AVROTROS. Wij zijn voorbeeld van vernieuwing en innovatie binnen AVROTROS. Zo nemen wij hier regelmatig pilots op en proberen wij veel nieuwe dingen met VR (Virtual Reality). Wij zijn trots dat wij aan vernieuwing een bijdrage kunnen leveren.

Wat komen jullie doen tijdens MediaBites Amsterdam?
Studio X is één van de aanwezige bij het Mediabites festival. Bij Mediabites zal Annette de Vries (hoofd televisie AVROTROS) een workshop pitchen geven. Annette zal de gasten van Mediabites Amsterdam leren hoe je jezelf het beste voor de dag kan brengen tegenover professionals. Ook kan je alles te weten komen over hoe Studio X werkt en wanneer je langs komt bij onze stand.’

Marlies en haar collega’s hopen jullie te zien bij Studio X tijdens MediaBites Amsterdam!