TALENT, INNOVATION & TECHNOLOGY

     Rabobank MediaBites Award

Ben jij het nieuwe talent dat wij zoeken? Ben jij mediamaker, filmtalent, documentairemaker of veelbelovend YouTuber? Voor of achter de schermen, radio, televisie óf digital, alles is mogelijk!

Dit jaar roept MediaBites Amsterdam een nieuw initatief in het leven; de Rabobank MediaBites Award. Met deze prijs willen we innovatief mediatalent niet alleen een podium bieden tijdens het festival, maar ook echt de kans geven op een vliegende start als creator. Met het gesponsorde bedrag van Coöperatiefonds Rabobank Amsterdam geven we talent een kans om zijn of haar droom waar te maken.

Tijdens MediaBites Amsterdam wordt de MediaBites Award uitgereikt aan een jonge creator die het meest innovatieve idee voor een nieuw mediaproduct of -concept heeft bedacht. De winnaar wordt bepaalde door jury gevuld met experts.

Rabobank Amsterdam stelt een bedrag van 10.000 euro ter beschikking om dit talent een stap verder te helpen met zijn of haar project.

De inschrijving is inmiddels gesloten. De eerste selectie van de inschrijvingen die mogen pitchen tijdens MediaBites Amsterdam is in volle gang. Bij de pitches aanwezig zijn? Dat kan op vrijdag 19 mei in VondelCS.

Op jouw lijf geschreven?

  • Jouw mediaconcept is aantoonbaar origineel en innovatief.
  • Jij of jullie zijn 30 jaar of jonger.
  • Het idee is realistisch en uitvoerbaar. Het kan gemaakt, geproduceerd of toegepast worden.
  • Met de geldprijs kan een pilot of prototype gemaakt worden of een belangrijke eerste stap naar realisering.
  • De geldprijs wordt binnen een jaar besteed.
  • Het resultaat dat gemaakt is van de geldprijs wordt door jou getoond tijdens MediaBites Amsterdam 2018.
  • Je deelt jouw bevindingen van het komend jaar gedurende de periode tussen MediaBites Amsterdam 2017 en de editie 2018. De wijze waarop bepalen we in overleg.
  • Je mag zowel individueel als in groepsverband meedoen.

Het is het van belang om te weten dat:

  • Het idee jouw eigendom blijft, evenals het tussen- of eindproduct, tenzij je zelf anders beslist.
  • Je bereid bent om het idee te pitchen tijdens MediaBites Amsterdam.
  • Uit alle inzendingen worden de drie beste ideeën gekozen die genomineerd worden voor de prijs.
  • De genomineerden presenteren hun idee tijdens een pitch voor de vakjury tijdens MediaBites Amsterdam 2017 (18 en 19 mei), het precieze tijdstip wordt tijdig bekend gemaakt.
  • De Juryprijs wordt toegekend door een vakjury bestaande uit minimaal drie mediaprofessionals.

Juryleden

Eric van Stade

Directeur AVROTROS

Eric van Stade heeft in de mediawereld diverse functies vervuld. Voordat hij in 2014 aan de slag ging als algemeen directeur van AVROTROS was hij in opdracht van AVRO, het Parool en RTVNH kwartiermaker bij AT5, waarbij hij de eerste publiek-private samenwerking in de Nederlandse media vormgaf. Eerder was van Stade CEO en Bestuursvoorzitter bij SBS Broadcasting en vervulde hij bestuursfuncties bij het Instituut voor Beeld en Geluid en SIRE.

Van Stade geeft jong talent graag een podium en vindt het ontzettend leuk om nieuw mediatalent te ontdekken. Hij kijkt er dan ook naar uit de winnaar van de Rabobank MediaBites Award te belonen met een prachtige prijs en een mooi geldbedrag.

Richard Tilborg

Directeur Ordina SMART

Het maken van innovatieve concepten en technologie toepasbaar voor een betere samenleving is de drijvende kracht in Richards leven. Hij combineert deze passie met visie voor de toekomst met social / business inzicht. Hij startte, ontwierp en groeide verschillende innovatieve afdelingen. Bij Ordina SMART brengt hij  innovatie tot executie.

Daarnaast is Richard lid van de raad van advies voor Virtual Reality Nederland met als doel Nederland frontrunner in Europa te laten zijn.

Joost Lubach

Creator iOS apps

Joost is een freelance app ontwikkelaar van o.a. iOS- apps. Hij maakt apps. Soms saaie, soms ook leuke, zoals Kamergotchi.

Joost wil talent een kans geven, omdat je volgens hem door het collectief uitwisselen van ervaringen verder komt. “Als iedereen alles steeds maar opnieuw zou moeten uitvinden, dan liepen we nog in berenvellen rond.”, zegt hij. Hij draagt graag zijn steentje bij door anderen te helpen toffe, nieuwe dingen te maken. Dit doet hij door zijn ervaringen bij het bouwen van een app te delen: wat zijn de leuke en minder leuke kanten, wat zijn de uitdagingen en waar moet je op letten.

Joost verwacht van de Award inzendingen leuke en creatieve ideeën waarin media en technologie op een vernieuwende manier samenkomen. Het lijkt hem leuk om zelf ook weer iets te leren van de inzendingen.

Contact

Vondel CS
Vondelpark 3
1071 AA Amsterdam 

Een initiatief van

Start typing and press Enter to search